woensdag 4 april 2012

Allemaal rokjes

Ik wil jullie even tippen over een geweldig boek uitgekomen... Het is nu al een bestseller van formaat:

                            Allemaal rokjes


De lente is in het land. Tijd voor vrolijke, kleurrijke rokjes voor de dochter(s) en, waarom ook niet, voor mama. En als je nu eens de uitdaging aan zou gaan om met dat stofje waarop je verliefd bent geworden? Dat kun je nooit, zeg je?
Met de hulp van Mme Zsazsa en haar boek Allemaal rokjes zal het wél lukken. Nee, in het boek vind je niet alleen maar wat abstracte zwart-witte patroonlijntjes. Samen met Elza D. heeft Mme Zsazsa er een boek van gemaakt waar het plezier van het naaien er op iedere pagina afspat. Alle rokjesontwerpen voor meisjes en vrouwen worden voorzien van een duidelijke uitleg, handige schetsen en prachtige levensechte foto’s. Met de patronen achter in het boek kun je direct aan de slag.



Ooh ik wil dat boek! Het kriebelt al lang om eens eindelijk terug mijn creativiteit de vrije loop te laten gaan en hoe leuk zou het zijn om deze zomer met een zelf gemaakt rokje te pronken? Inderdaad ja, geweldig... Het enige wat ik nog niet heb is het boek, een naaimachine en stof!

Dus waarschijnlijk nog niks voor deze zomer! Daar gaat mijn plan. :(

Ik heb alvast toch al 2 leuke stoffen uitgezocht, je weet maar nooit...



Hebben jullie al eens kleding zelf gemaakt? Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Kate <3

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Lijkt me een heel leuk boek! Ik zit zelf momenteel op naailes, maar het is toch best lastig! Daarnaast ben je kwa stof meestal al meer kwijt dan aan bijvoorbeeld een kant en klaar rokje van de H&M! Maar ik denk dat ik binnenkort ook eens een rokje, jurkje of broekje ga proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk artikel! (:
    ik heb nog nooit zelf kleding gemaakt ik denk dat ik er niet zo handig in ben haha

    BeantwoordenVerwijderen